Kopírky medzi kozmetikou

12:42:00

Ahojte!
Po niekoľkých dňoch opäť sadám za počítač a púšťam sa do písania ďalšieho článku. Dnes to bude moje zamyslenie nad kopírovaním kozmetiky, ktoré je s príchodom značky Make-up Revolution opäť omnoho viditeľnejšie a tým pádom aj viac preberané. Na úvod by som však rada rozlíšila pojmy FAKE kozmetika a kozmetika inšpirovaná/okopírovaná od drahších značiek. Asi všetci vnímame tieto pojmy inak, preto upresním čo znamenajú pre mňa. FAKE je u mňa jedine niečo, čo sa tvári ako originálny produkt s rovnakým názvom a do bodky skopírovaným obsahom. Inšpirovaný produkt pre mňa predstavuje niečo, čo má podobný obal, obsah či filozofiu produktu, no je vyrobený pod samostatnou oficiálnou značkou. A preto budem zástancom toho, že produkty značiek Make-up Revolution  či W7 majú na našom trhu svoje opodstatnené miesto!

zdroj

Viem, že medzi blogerkami existuje nesmierne množstvo tých, ktoré na príchod lacnejších kópii svojich obľúbených high-endových značiek bez pardónu nadávajú. A celkom ich rozčúlenie chápem. Predstavte si situáciu, že celý rok šetríte na paletku od high-endovej značky a konečne sa vám podarí váš vytúžený objav získať. Určite šťastím skáčete až do nebies - niet sa čo čudovať... A potom si zrazu príde nejaká pipka, ktorá si kúpila produkt za tretinovú cenu od lacnejšej značky a zrazu sa možno prestávate cítiť tak výnimočne. Zrazu nie ste jediná, kto má tieto výnimočné tiene na oči či farbu na líčka v tom krásnom balení. Zrazu máte pocit, že to, čo bolo pôvodne určené len "beauty bohyniam", je zrazu dostupné aj "smrteľníkom" - teda tým, ktorí vás mali obdivovať. Teraz však dôvod hľadieť na vás ako na kráľovnú nemajú, pretože môžu byť kráľovné aj ony. Je úplne jedno, či sa chceme baviť o kozmetike alebo kabelkách. Skrátka sú jednotlivé kúsky vecou prestíže a príchodom kópii na trh sa zotierajú hranice medzi výnimočným a bežným. A to proste nas*rie! Na druhú stranu ale nezabúdajme na to ALE, ktoré je všade prítomné.

ALE skúsili ste sa na to pozrieť očami druhej strany? Očami mojich či vašich čítateliek? Skúsili ste sa na to pozrieť očami človeka, ktorý doma nemá 200 lakov na nechty ako my, nemá 15 make-upov ako my, nemá 25 špirál ako my?! Asi nie. A preto to teraz urobím za vás. 



Nemať peniaze na rozhadzovanie nie je hanba. Byť bohatý je zodpovednosť. Nechcem obhajovať ani jednu stranu a rozhodne sa nechcem nikoho dotknúť, preto prosím chápte, že tento článok je v značnej miere nadnesený. Preboha ľudia, bavíme sa tu len o kozmetike. Fakt je pre nás taká dôležitá, že sa kvôli tomu budú vytvárať tábory LOVERS a HATERS a budú na seba navzájom útočiť? Verte mi či nie, sama mám problém zaradiť sa do niektorej zo skupín. Na jednu stranu chápem rozhorčenie nad kradnutím nápadov od drahých značiek a kopírovanie ich produktov. Fajn, je to hnus. Na druhú stranu - má URBAN DECAY patent na konkrétne odtiene vo svojej paletke a na ich usporiadanie? Vždy je niekto, kto príde prvý s nápadom, ale to neznamená, že ostatní ho nebudú používať. Vždy príde niekto, kto urobí to isté len lepšie a je jedno či sa bavíme o zlepšení kvality alebo ceny. Jednoducho je to tak a treba to akceptovať. Určite paletka od W7 neukradne zákazníkov UD len preto, že vyzerá navlas rovnako. Človek, ktorý chce vlastniť UD si naňho našetrí a kúpi si ho bez ohľadu na to, či bude na trhu podobný produkt. Človek, ktorý hľadá kvalitu si uvedomuje, že si za ňu musí priplatiť. A rovnako človek, ktorý si kupuje lacnú napodobeninu si je vedomý toho, že hoci dve paletky na pohľad vyzerajú rovnako, vo finále spolu nemôžu súperiť. Čo má ale taký človek robiť, keď sa mu páčia dané odtiene, ale ten produkt pre neho nemá takú hodnotu, aby zaňho zaplatiť cenu, akú si značka žiada? Ostáva mu hľadať len alternatívny produkt. Nuž a toho sa chytili značky ako Make-up Revolution či W7. Ponúkli ľuďom alternatívu, ktorá je pre nich prijateľná.


Myslím, že celé to začalo pri srdiečkových lícenkách od Too Faced a Make-up Revolution. Áno vyzerajú rovnako, ale opäť je tu to ALE. Určite bude rozdiel v pigmentácii, v prášivosti, výdrži atď. atď.. Majiteľky high-end originálu na to pozerajú ako na sprostý podvod. A tie z nás, ktoré po origináloch len slintali, sa konečne môžu vytešovať zo svojho vlastného srdiečka. My vieme, že to nie je originál, ale asi nám to nevadí keď sme si to kúpili, nemyslíte? My sa nikde nevystatujeme a nechodíme s nosom zapichnutým do neba s myšlienkou "Aha, pozrite sa na mňa čo ja mám a vy nie.". Netvárime sa, že by malo ísť o originál a ani to nenahovárame sami sebe.

Pozrite sa na to ešte z ďalšieho uhla. Nemôžem teda hovoriť za všetkých, tak budem vravieť len za seba. Osobne problém s peniazmi skutočne nemám, no hoci kozmetiku milujem, rozhodne u mňa nestojí na prvom mieste. To znamená, že sú produkty, ktoré nech by boli akokoľvek úžasné, určitú sumu za nich proste nedám. Nie som ochotná zaplatiť 50€ za make-up len preto, že je to high-end značka, keď veľmi dobre viem, že rovnakú službu mi urobí produkt z drogérie. Moje hodnoty a hodnota mojich peňazí je proste nastavená inak ako vaša. A takto to máme každý. Mojim kamarátkam pripadá šialené dať za špirálu od L'Oréalu 12€ a tak si kúpia tú od Miss Sporty za 3,50€. A je to v poriadku. Niekomu zase pripadá nenormálne kúpiť si špirálu za 50€ a práve preto si kúpi tú za 12€. A takto sa to stupňuje až narazíme na prechod od drogérkovej kozmetiky k parfumérkovej kozmetike. Áno, aj ja slintám pri srdiečku od Too Faced a nie, nemám problém si naň našetriť, vlastne tie prachy kľudne vytiahnem v sekunde z peňaženky. ALE skrátka nie som ochotná za jeden produkt dať toľko peňazí a preto sa teším, že prišla značka, ktorá okopírovala dizajn a môžem si rovnako krásnu vec kúpiť za omnoho menšiu sumu, ktorá podľa môjho názoru je adekvátna k typu produktu. Baby, viete, že ja nie som zástancom klamstiev a preto povedzme si úprimne - ak by ten produkt nebol v tak krásnom balení ale iba v úplne obyčajnom nenápadnom kelímku, koľko z vás by po ňom stále túžilo pre jeho vlastnosti? Veľa jeho terajších majiteliek by si ho pravdepodobne ani nevšimlo, lebo by skrátka nezaujal či už by to bol Too Faced alebo čokoľvek iné. Obal proste predáva a to je fakt! 


Pozrime sa teraz na prípad balzamov na pery. Jeden produkt, jeden štýl obalu a koľko firiem sa toho chytilo. A nadáva niekto? Teda fajn, nájdu sa ľudia, ktorí si rýpnu, ale prečo sa to už nedeje tak vo veľkom ako keď sa kopírujú high-end produkty? Lebo je to zase všetko o prachoch. Lebo pri veci z drogérky sa necítite výnimočne a preto vás to ani nes*rie, že niekto má podobnú vecičku. A pritom tiež môžu byť Essence o polovicu lacnejšie než Maybelline a Rimmel. Ale nikto to nerieši. 

Tým chcem povedať - čo vás baby vlastne tak štve? Že niekto bude mať lacnejšiu alternatívu toho, za čo ste vy vysolili polovicu prasiatka? Alebo že firma bola natoľko drzá, že ukradla vašej milovanej značke ten rozkošný obal? Alebo je to len o tom, že sa zrazu necítite byť tak výnimočné a ľudia vás už nemusia toľko obdivovať? Áno, netvrdím, že keby som 5 rokov používala high-end kozmetiku, neohrnula by som nos nad jej kópiou, ale skúste sa vrátiť do tých čias, kedy ste ešte nemali toľko peňazí na rozhadzovanie a tiež ste hľadali niečo lacnejšie.. A tešili ste sa keď sa vám niečo skutočne páčilo a dokonca to nestálo celý majetok. Pamätáte sa na to ešte vôbec? Alebo vám už sláva tak stúpla do hlavy, že budete nenávidieť všetko a všetkých, ktorí si dovolia cítiť sa dobre za menej prachov? 


Jednoducho sa zmierte s tým, že veci sa vyrábajú draho i lacno. Vždy budú existovať produkty, ktoré sa až nápadne podobajú na vášho drahého miláčika. Ale obe varianty sú určené určitej skupine ľudí a tá skupina si ich kupovať bude či sa vám to páči alebo nie. Vždy sa dá vec vyrobiť lacno i draho, rozdiel je potom samozrejme v kvalite a nedá sa poprieť ani fakt, že väčšinu sumy produktu tvorí cena za značku a to už je na uvážení každého z nás, či je ochotný za to tie prachy zaplatiť alebo nie. Nebuďte tak prísne na svet okolo vás. Tiež si nekupujete bodkovaný top od toho, kto ho ako prvý v histórii vymyslel len preto, že on bol prvý a je to originál, proste si ho kúpite v obchode, ktorý vám vyhovuje kvalitou svojich produktov či filozofiou svojej značky. A tak je to i v kozmetike. A v konečnom dôsledku - preboha sú to len veci tak sa na to vyprdnite a sústreďte sa na niečo, čo je skutočne dôležité. Alebo ste vážne všetky tak povrchné a váš život nemá žiaden hlbší význam než hromadiť haldy kozmetiky, ktorú nemáte šancu do smrti spotrebovať?!

PS: Neberte tento článok ako hejt. Práve naopak, chcela som vám ukázať, že všetky tieto malichernosti nie sú vôbec podstatné a my s tým nič neurobíme. Jednoducho je to o osobných preferenciách každého z nás a o našich hodnotách a o tom, ako si vážime svoje peniaze. Nič iné v tom prosím vás nehľadajte. Niekto si kúpi za 40 000 koňa, niekto kabelku. A pritom oboje sa dá kúpiť podstatne lacnejšie. Aj milionár môže byť šetrný človek a naopak aj chudobný môže bezhlavo míňať. Prečo ale máte potrebu za každú cenu útočiť na druhých ľudí?! Nechajte na každom z nás ako bude žiť svoj život a ako usporiada svoje hodnoty.


Ľuďom sa tiež páčili tieto články

0 komentárov

Ďakujem, že ste článok dočítali až do konca. Nebojte sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)